Każdy doskonale wie, jakie znaczenie dla nas ma edukacja. Bez znacznej wiedzy byli byśmy nikim. Każde dziecko ma obowiązek nauki do osiemnastego roku życia, jednak prawie każde decyduje się na dalsze kształcenie z własnej nieprzymuszonej woli.
Oczywiste staje się być, że bez ukończenia szkoły przynajmniej zawodowej, nie znajdziemy pracy, a jak nam się to uda, to będzie ona marna, często ciężka fizyczna za niskie wynagrodzenie. Dzieci zaczynając swą naukę ,początkowo nie wykazują nią zainteresowania, dlatego nauczyciele stosują różne formy nauki, która pozwala w sposób przyjemny oswoić się z tym, że należy przyswajać sobie wiedzę, która dla malucha jest czymś kosmicznie trudnym i dziwnym. Tak samo jest we Włoszech, gdzie dzieci najpierw uczą się ogólnie mówić.
Co najpierw?
Początkowo są to proste zwroty, które następnie zamieniają się w bardziej skomplikowane zdania. Maluchy poznają dni tygodnia, uczą się liczyć, ogólnie tworzyć różne sensowne zdania, za pomocą których będą w stanie dogadać się we własnym języku w tym kraju. Następnie przyswajają miesiące, co pomoże im sprawnie rozpoznać daną porę roku, w której obecnie się znajdują. Dziecko musi umieć scharakteryzować każdą porę roku, umieć poprawnie ją rozróżnić.
Nie zapomnij o roli nauczyciela 😉
Nauczyciele często je zabierają na różnego rodzaju wycieczki krajoznawcze, które mają na celu pomóc im praktycznie opanować tę wiedzę. W szkolnictwie warto znać odmianę przez przypadki, włoski jest pod tym kątem dość łatwym językiem. Dlatego ta wiedza wpajana jest w nieco późniejszym okresie nauczania. Są naukowo przebadane normy, jakie rzeczy dzieci są w stanie się nauczyć w danym roku swego życia i każda szkoła się do tego podporządkowuje i na tyle wymaga, na ile ma obowiązek.
Należy również brać pod uwagę zdolności danego dziecka i podchodzić do każdego indywidualnie, a nie mierzyć każde jednakową miarą, ponieważ jedno dziecko jest bardziej uzdolnione, a inne mniej. Do rozpoznania tych indywidualnych zdolności i umiejętności służą specjalne testy sprawdzające na danym poziomie nauki. W ten sposób nauczyciel zorientuje się ile może wymagać od danego ucznia, a w czym powinien mu pomóc, aby choć trochę dorównał swoim zdolniejszym rówieśnikom.